mt.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Soru & CevapKritik vermeDeney / Laboratuvar / Atölye uygulama | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Kumaş manipülasyonun teknikleri sınıflandırılması ve tanıtımı | |
2 | Yaratıcı dokuma | Laura Strutt, Modern Weaving: Learn to Weave with 25 Bright and Brilliant Loom Weaving Projects, 2016; Maryanne Moodie, On the Loom: A Modern Weaver's Guide; Susie O'Reilly, Weaving (Arts & Crafts), 1993 |
3 | Sanatsal dokuma ve fantezi kumaşlar | Theo Moorman, Weaving as an Art Form, 1986; Nigel Cheney, Helen McAllister, Textile Surface Manipulation, Bloomsburry Publishing |
4 | Serigrafi I; tanıtımı ve tasarım çizimi | Laurie Wisbrun, Mastering The Art of Fabric Printing and Design Linda Parry, Textiles of the Arts and Crafts Movement, Thames and Hudson John Gage, Colour and Meaning, Thames and Hudson Black Dog Publishing, Colour in the Making, From Old Wisdom to New Brilliance The Graphic Works of M.C. Escher, Taschen |
5 | Serigrafi II; tasarımı ve tek renk ile uygulama | Marypaul Yates, Textile Designers’ Handbook, W.W. Norton & Company Julia Triston, Rachel lombard, How To Be Creative in Textile Art, Batsford Jane Dunnewold, Art Cloth: A Guide to Surface Design For Fabric, Interweave Press Macarena San Martin, Patterns in Fashion, Evergreen |
6 | Serigrafi III; farklı boyaların tanıtımı ve uygulaması | Nigel Cheney, Helen McAllister, Textile Surface Manipulation, Bloomsburry Publishing |
7 | Midterm projesi; çanta tasarımı | |
8 | Midterm projesi | |
9 | Kalıp baskı (linolyum baskı); tanıtımı, çizim ve uygulaması | Drusilla Cole, Textiles Now, Laurence King Publishing, Bernard Toale, Basic Printmaking Techniques, Davis Publications, İnc. USA, 1992 Robert Craig, Sandy Allison, Block Printing: Techniques for Linoleum and Wood, Stackpole Books |
10 | Baskı; grafik presinin tekniklerine tanıtım ve uygulama (linolyum baskı, farklı yüzey kullanarak baskı uygulaması) | Brandley Quinn, Textile Designers at the Cutting Edge, Laurence King Chloe Colchester, Textiles Today, Thames and Hudson Alison Gwilt, Timo Rissanen, Shaping Sustable Fashion, Earthscan Jenny Udale, Basics Fashion Design, Textiles and Fashion, Bloomsbury |
11 | Aplike ve kırkyama; farklı kalınlıkta kumaşları kullanarak aplike ve ... uygulama, ters aplike tekniği | Drusilla Cole, Textiles Now, Laurence King Publishments Judy Brittain, Enciklopedija Rocnih Del, Drzavna Zalozba Slovenije, Slovenia, 1988, Regina Sipaviciute, Aplikacijos Pagrindai, ARX Baltıka, Vilnius, Lithuania, 2008 Brandley Quinn, Textile Designers at the Cutting Edge, Laurence King Chloe Colchester, Textiles Today, Thames and Hudson Alison Gwilt, Timo Rissanen, Shaping Sustable Fashion, Earthscan Jenny Udale, Basics Fashion Design, Textiles and Fashion, Bloomsbury |
12 | Digital baskı; tanıtım ve uygulama | Melanie Bowles, Ceri Isaac, Digital Taxtiles Design, Laurence King Tamasin Doe, Textile Design in the Digital Age, Goodman Boooks The Pattern Base: Over 550 Contemporary Textile and Surface Designs, Thames and Hudson |
13 | Final projesi | |
14 | Final projesi | |
15 | Final projesi | |
16 | Final projesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Debbie Ann Gioello, Profiling Fabrics: Properties, Performance & Construction Techniques, Fairchild Publications, 1981, 307 S. Hannelore Eberle-Hermann Hermeling-Marianne Hornberger-Dieter Menzer-Werner Ring, Clothing Technology (From fiber to Fashion), 1999.Phyllis G. Tortora, Understanding Textiles, New York 1992, 636S.Mary Humphries, Fabric Glossary, USA 1992, 291S. Linda Parry, Textiles of the Arts and Crafts Movement, Thames and Hudson John Gage, Colour and Meaning, Thames and Hudson. Black Dog Publishing, Colour in the Making, From Old Wisdom to New Brilliance, Black Dog Publishing. The Graphic Works of M.C. Escher, Taschen. Drusilla Cole, Textiles Now, Laurence King Publishing, Bernard Toale, Basic Printmaking Techniques, Davis Publications, İnc. USA, 1992. Robert Craig, Sandy Allison, Block Printing: Techniques for Linoleum and Wood, Stackpole Books. Julia Triston, Rachel lombard, How To Be Creative in Textile Art, Batsford. Jane Dunnewold, Art Cloth: A Guide to Surface Design For Fabric, Interweave Press. Macarena San Martin, Patterns in Fashion, Evergreen. Melanie Bowles, Ceri Isaac, Digital Taxtiles Design, Laurence King. Tamasin Doe, Textile Design in the Digital Age, Goodman Boooks. The Pattern Base: Over 550 Contemporary Textile and Surface Designs, Thames and Hudson. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 15 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | 10 | 30 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 5 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 45 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 55 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 0 | |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 4 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 5 | 2 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | |
Final Sınavı | 1 | 16 | |
Toplam | 98 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bağımsız olarak bir tasarım koleksiyonunu tasarlamak ve gerçekleştirmek. | X | ||||
2 | Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygulamak. | X | ||||
3 | Tasarım araştırmasına yönelik farkındalık geliştirmek ve bireysel olarak tasarım araştırmasını yürütmek. | X | ||||
4 | Bir yabancı dili iyi ve gelişmiş seviyede kullanmak. | X | ||||
5 | Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirmek. | X | ||||
6 | Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izlemek, gözlemek ve analiz etmek. | X | ||||
7 | Moda ve Tekstil Tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. | X | ||||
8 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek. | X | ||||
9 | Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek. | X | ||||
10 | Moda ve Tekstil Tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek. | X | ||||
11 | Moda ve Tekstil Tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri anlamak, yorumlayabilmek ve uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest